social media

Social media są obecnie jednymi z najlepszych metod marketingu internetowego. Bez aktywności w tych kanałach ciężko jest odnieść sukces.

Social media – czym są?

Czym są social media? Są to różne portale społecznościowe, w których skupiają się użytkownicy. Na przykład Facebook czy też Instagram. Te miejsca służą między innymi do tego, że zebrani tam internauci komunikują się ze sobą, obserwują interesujące ich rzeczy, stale poszukują nowych inspiracji, komentują je i tym samym kupują. Są to świetne miejsca do promowania swoich produktów i usług, również tych związanych z rolnictwem. Nie ma więc tutaj żadnych wątpliwości co do tego, czy warto posiadać profil swojej firmy w mediach społecznościowych. Social media dla rolnika – jak je wykorzystać i jakie mogą one przynieść efekty? Tego dowiesz się w dalszej części tego artykułu.

kampania w social media dla rolników

Social media dla rolnika – jakie korzyści?

Wiesz już, czym są social media i do czego służą, dlaczego więc tego nie wykorzystać? Zakładając profil na jednym z portali społecznościowych, robisz pierwszy krok ku temu, aby odnieść sukces. Pamiętaj, że social media są obecnie bardzo popularne. Jeśli nawet do tej pory nie miałeś z nimi żadnej styczności – to nic straconego! Założenie profilu jest bardzo łatwym zadaniem. Trudniej będzie z odpowiednim prowadzeniem takiego konta. Ale nie martw się – jeśli nie podołasz temu zadaniu, to zawsze możesz zlecić to innej osobie – na przykład doświadczonej agencji marketingowej.

Wracając do korzyści z social media dla rolnika, to najważniejsze jest to, że portale społecznościowe są świetnymi miejscami do promowania firmy oraz budowania jej pozytywnego wizerunku, a wszystko to prowadzi oczywiście do zwiększenia sprzedaży, czyli do większych zysków dla rolnika. W tych mediach skupiają się różni ludzie, nie tylko z okolicy, ale i też z całego kraju i świata. Są oni ciekawi nowości i chętnie decydują się na zakup nowych rzeczy. Jest to więc świetna okazja do zdobycia nowych klientów. Można też tu stanowczo dodać, że dzięki social media, rolnik w szybszy sposób dotrze do określonej grupy docelowej.

marketing w social media dla rolnika

Social media dla rolnika a budowanie relacji z odbiorcami

Social media dla rolnika jest okazją do wzmocnienia relacji z odbiorcami, którzy w takich miejscach szukają różnych treści. Posiadając swój profil w takich mediach, można dokładnie opisywać swoje usługi, jak i produkty – wskazując przy tym ich zalety i korzyści, jakie można uzyskać decydując się na nie. Dodając posty, masz możliwość nawiązania dialogu z odbiorcami, zadawać im pytania i na nie odpowiadać.

Możesz wpłynąć na to, żeby zachęcić ich do działania, do dyskusji, i co ważne – do udostępniania Twoich postów, dzięki czemu zwiększy się ich zasięg i dotrą one do większej liczby osób. Trzeba tu koniecznie wspomnieć o tym, że udostępnianie ma ogromną rolę, gdyż wzbudza ono zaufanie i zainteresowanie innych odbiorców. W ten sposób buduje się więzi z klientami i przede wszystkim wzmacnia się wizerunek firmy – bez znaczenia na rodzaj działalności. Social media dla rolnika może mu także pomóc w ulepszaniu swoich produktów lub usług, dzięki opiniom i sugestiom odbiorców.

Social media a zagrożenia

Z social media dla rolnika mogą wyniknąć też różne zagrożenia. Jednym z nich jest to, że dane osobowe, które są podane na jego profilu, mogą zostać ukradzione. Dlatego ważne jest tu to, żeby zadbać o ochronę tożsamości marki w sieci i odpowiednio ją zabezpieczyć. Kolejnym zagrożeniem może być też to, że w komentarzach pod postami mogą pojawiać się wpisy z linkami, które są wirusami. Warto więc to na bieżąco monitorować. Może się również zdarzyć tak, że ktoś włamie się na profil rolnika i będzie tam publikował jakieś niechciane informacje. Na te wszystkie rzeczy trzeba bardzo uważać, aby nie wyrządziły one szkody firmie.

social media dla rolnika

Przykłady social media dla rolnika

Social media dla rolnika mogą przynieść wiele korzyści. Jednak muszą być one prowadzone we właściwy sposób. Jak to zrobić? Poniżej kilka przykładów:

  • promowanie firmy na Facebooku – jest to najpopularniejszy portal, który pozwala na dotarcie do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów. W pierwszej kolejności musisz założyć profil swojej firmy, nadać mu nazwę, dodać opis i link do swojej strony internetowej. Pamiętaj też o danych kontaktowych! Następnie zacznij przedstawiać swoją ofertę – dodawaj wartościowe posty z ciekawymi grafikami. Muszą być one na tyle interesujące dla odbiorcy, żeby wzbudzały w nim chęć do działania. Facebook umożliwia także robienie płatnych kampanii reklamowych, które zwiększają skuteczność działań. Nie można też zapominać o różnych grupach tematycznych – możesz odnaleźć grupy związane z rolnictwem i udzielać się tam subtelnie reklamując swoją firmę;
  • Promowanie firmy na Instagramie – jest to wart uwagi portal, na którym również rolnik może założyć konto i przedstawiać swoją ofertę. Ma on tu możliwość dodawania zdjęć, filmików oraz relacji – wszystko po to, aby zaprezentować odbiorcom swoją ofertę. Potrzebna jest tu jednak dobra strategia, aby publikowane treści nie powielały się i nie były nudne. Muszą one być atrakcyjne po to, aby zachęcić i wezwać do działania;
  • Promowanie firmy na YouTube – jest to świetne miejsce do przekazania odbiorcom czegoś więcej niż tylko zdjęcia i opisy. Można tu na przykład przedstawiać w formie filmików to, jak są tworzone produkty, jak je wykorzystać, jak naprawić czy też jak czyścić. Warto też nagrywać klipy o nowinkach z branży rolniczej. Ważne, aby były one ciekawe dla odbiorców.

To tylko przykłady social media dla rolnika. Można też tu dodać, że klienci bardzo lubią różne konkursy. Prowadząc swoje profile społecznościowe, nie można więc o nich zapominać. Dzięki takim działaniom zachęca się odbiorców do aktywności – na przykład do wstawiania komentarza pod wpisem o konkursie. Jest to bardzo dobry sposób na promocje firmy.

social media w rolnictwie

Pomoc agencji czy samodzielne działania

Prowadzenie social media dla rolnika może zostać zlecone profesjonalnej agencji marketingowej. Można mieć wtedy pewność, że będą one przynosiły oczekiwane efekty, gdyż specjaliści dobrze wiedzą, jak skutecznie promować firmę w social mediach. Ale mogą być one również prowadzone przez samego rolnika. Jeśli czujesz się na siłach, masz czas, potrafisz pisać w sposób angażujący i interesujący, nie boisz się nagrywać filmików, to warto spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Pamiętaj jednak, że jest to bardzo czasochłonne i wymagające zadanie, które musi być systematyczne. Tylko w ten sposób zbudujesz zaufanie u odbiorców, co przełoży się na większe zyski ze sprzedaży.