14
gru

Promocja ekologicznej żywności – jak wybrać odpowiedni kanał?

Pomysł na własny biznes to jedno, równie ważna jest także jego odpowiednia promocja. Przestrzeń wirtualna daje dziś spore możliwości do prowadzenia działań marketingowych, z czego chętnie korzysta wielu przedsiębiorców. Cenią sobie bowiem szybkość dotarcia do odbiorców oraz stosunkowo niskie koszty marketingu internetowego. Jednym z bardziej skoncentrowanych działań jest promocja ekologicznej żywności, gdyż z założenia skierowana jest do konkretnej grupy odbiorców, a jednocześnie może wpłynąć na nawyki żywieniowe każdego z nas. Nie jest to łatwe, ale możliwe.

Na czym zatem opiera się skuteczna promocja ekologicznej żywności i które narzędzia nadadzą się do tego najlepiej?

jak powinna wyglądać promocja ekologicznej żywnościDziałania marketingowe – od czego zacząć?

Istnieje wiele narzędzi, które możemy wykorzystać do promocji własnego biznesu i wcale nie musi to być bezpośrednia reklama! Co więcej, w przestrzeni wirtualnej bez trudu znajdziemy także metody na bezpłatne lub stosunkowo niedrogie działania marketingowe. Musimy się jednak liczyć z tym, że trzeba poświęcić im uwagę i czas, oraz być konsekwentnym. Zbyt długa cisza z naszej strony może zadziałać na niekorzyść naszego biznesu. Przy których narzędziach sprawdzi się zatem najlepiej promocja ekologicznej żywności? Na pewno warto rozważyć:

social media,
blog o zdrowej żywności,
stronę internetową,
marketing szeptany.

Promocja ekologicznej żywności w sieci

Jak już zostało wspomniane wcześniej – marketing online ma ogromny potencjał i tylko od nas zależy, jak go wykorzystamy. Oczywiście nie musimy pozostawać w tych działaniach sami. Bez trudu możemy znaleźć w sieci agencje reklamowe czy influencerów, którzy pomogą nam w promocji biznesu. Wiąże się to z poniesieniem pewnych kosztów, ale jeśli chodzi o skuteczną promocję, to zawsze są opłacalne i koniec końców – zwracają się.

Różne kanały social media

Najpopularniejsze platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Pinterest czy Tik-Tok to nasza szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców i sprawienie, by promocja ekologicznej żywności przyniosła pierwsze efekty. Te platformy skupiają wokół siebie każdego dnia ogromną rzeszę internautów. Są także nastawione na budowanie zaangażowania i szybką reakcję.

Jednak media społecznościowe to nie tylko Facebook czy Instagram również prowadzenie bloga o ekologicznej żywności jest jednym z nich. Co więcej, można wykorzystać profil na Facebooku do zwiększenia ruchu na blogu i na odwrót. Blog ze zdrową żywnością daje szansę na wygenerowanie unikalnych treści a prowadzenie go w sposób poradnikowy, może być także świetną okazją do edukowania odbiorców, którzy z kolei przekażą tę wiedzę dalej. Ciekawe treści, przyciągające wzrok zdjęcia i interesowanie się odbiorcami w końcu przyniesie upragniony efekt!

Poza tym możemy promować biznes także na forach i grupach tematycznych, czy wchodząc we współpracę z innymi blogerami lub influencerami zainteresowanych podobną tematyką, co my. Każda dodatkowa forma reklamy to nie tylko lepsza promocja ekologicznej żywności, ale także poznanie, co niesie za sobą dane medium.

czy promocja ekologicznej żywności jest skutecznaSkuteczny marketing szeptany

Jeżeli już mowa o forach, grupach tematycznych czy współpracy z influencerami to nie można pominąć także korzyści wynikających z marketingu szeptanego. W końcu chodzi o to, żeby zaczęto mówić o naszym biznesie i to najlepiej w samych pozytywach. Pamiętajmy jednak, że szeptanka, aby mogła się sprawdzić, powinna być wiarygodna.

Trudno bowiem, aby szeptacz, który przepada za jedzeniem typu fast food mógł być autentyczny i promocja zdrowej żywności w jego wydaniu w najlepszych wypadku rozejdzie się bez większego szumu po kościach. Gorzej, jeśli zafunduje nam utratę zaufania klientów. Dlatego też dobierajmy do współpracy tylko takie osoby, które podzielają nasze poglądy i mają aktywne konta na portalach, grupach czy forach.

Strona internetowa typu one page oraz wizytówka w Google

Prowadząc własny biznes, nie należy zapominać o korzyściach, jakie daje strona internetowa. To nie musi być od razu rozbudowany sklep ala Anna Lewandowska. Tradycyjna one page też nieźle się sprawdzi i pozwoli zaprezentować własną ofertę. Z czasem można ją oczywiście rozbudować o kolejne podstrony, ale na początek w zupełności wystarczy.

Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z wizytówki w Google. To całkowicie darmowe narzędzie, a na kartach wizytówki możemy zamieścić takie informacje jak np. godziny otwarcia, dokładny adres, numer telefonu, adres strony czy bloga, a także zdjęcie, na które w pierwszej kolejności zwracają uwagę odbiorcy. Kogo bowiem nie przyciągnie piękne zdjęcie jedzenia i to w ekologicznym wydaniu?

Promocja ekologicznej żywności — podsumowanie

W Internecie znajdziemy różne rozwiązania, dzięki którym możliwa jest skuteczna reklama ekologicznej żywności. Większość z nich możemy swobodnie ze sobą łączyć, wykorzystując potencjał jednych, do promowania drugich, tym samym zwiększając zasięg i docierając do coraz to nowszych odbiorców…