reklama produktów ekologicznych
03
maj

Jak reklamować produkty ekologiczne?

W ostatnich latach świadomość społeczeństwa na temat ekologii znacznie wzrosła. Jednak jak reklamować produkty ekologiczne, aby wybić się wśród wciąż rosnącej konkurencji? Warzywa, owoce, czy kosmetyki ekologiczne jest dziś czymś, co dla wielu ludzi jest podstawą żywienia. Jeśli więc nasze gospodarstwo rolne zajmuje się produkcją ekologiczną, nie powinniśmy mieć problemów z dotarciem do dystrybutorów i firm, które z przyjemnością rozpoczną z nami współpracę. Czy jednak tak samo jest z każdym konsumentem i firmą?

Jak reklamować produkty ekologiczne we współczesnym świecie?

Mimo że ludzie na temat ekologii wiedzą coraz więcej, wciąż poszukują i chłoną informacje na ten temat w tempie zastraszającym. Jeśli więc chcemy wiedzieć, jak reklamować produkty ekologiczne, wystarczy wejść na jedną ze stron producentów wiodących w tym temacie prym. Bardzo istotną rolę odgrywają w ekologii wartościowe treści, które firmy umieszczają na swoich blogach – czyli działania content marketingowe.

Jeśli więc chcemy sprzedawać swoje produkty poprzez szerzenie świadomości ekologicznej, to jest to bardzo dobra droga. Treści to jednak jedno, a ich pozycjonowanie to drugie. My możemy wiedzieć, jak reklamować produkty ekologiczne, jednak tylko pod względem ogólnym. Jak to zgłębić i nadać temu sens będzie wiedziała dopiero profesjonalna agencja marketingowa, która zajmuje się takimi sprawami na co dzień.

jak reklamować produkty ekologiczne

Jeśli więc postanowimy założyć dla swojej firmy bloga, powinniśmy umieścić na nim treści, które nawiązują tematyką do naszych ekologicznych produktów, jednocześnie rozwiązując jakiś problem bądź tłumacząc istotne kwestie. Warto poruszać kwestie związane z walorami zdrowotnymi ekologicznych produktów, składnikami odżywczymi i ich zwrotnym wpływie na organizm ludzki, zaletą korzystania np. z wyjazdów agroturystycznych itp.

Agencja marketingowa powinna jednak nam tę treść zmienić w taki sposób, aby miała w sobie nie tylko odpowiednią wartość, ale również słowa kluczowe, które sprawiają, że ta treść stanie się widzialna w sieci dla naszych potencjalnych klientów. Słowa i frazy kluczowe są tworzone na podstawie haseł wpisywanych przez potencjalnych klientów w wyszukiwarki internetowe. Dzięki nasyceniu nimi naszych treści, strona zaczyna pozycjonować na wyższe pozycje w Google i innych wyszukiwarkach. Oznacza to, że klienci szybciej do nas trafią. Zwykle osoby szukające jakichś haseł przeglądają wyniki z pierwszej, może drugiej strony wyników wyszukiwarek. Rzadko kiedy szukają dalej. Dlatego właśnie pozycjonowanie jest tak ważne. Agencja marketingowa będzie wiedziała, jak reklamować produkty ekologiczne, jednocześnie pozycjonując naszą stronę internetową. Warto więc rozważyć temat takiej współpracy.

Jak reklamować produkty ekologiczne na kanale YouTube?

Genialnym sposobem na dotarcie do dużej liczby odbiorców jest odezwanie się do influencerów. Dzięki ich zasięgom i ciekawym filmom dotyczącym naszych produktów, szybko dowie się o nas naprawdę duża grupa ludzi. To jednak, z kim podejmiemy współpracę będzie miało ścisły związek z tym, kto o naszym produkcie usłyszy. Warto poczytać o reputacji influencerów i o profilach ich działalności, ponieważ może się okazać, że zaproponujemy współpracę osobie o zupełnie sprzecznej ideologii w stosunku do naszej działalności. Warto prześledzić wcześniejsze publikacje influencera i zobaczyć czy np. nie promuje zachowań nie ekologicznych lub konkurencyjnych z naszym profilem działalności.

Faktem jest, że często produkty ekologiczne bronią się same sobą, a reklama jest tylko małym pchnięciem do popularności. Czasami wystarczy jeden dobry film w sieci, aby popularność takiego produktu wzrosła i parę opinii znanych osób, aby produkt stał się bestsellerem. Zdecydowanie warto zaangażować się w tego rodzaju współpracę, bo daje ona dobre, wymierne rezultaty, jeśli tylko przeprowadzimy wcześnie dobry research i od początku będziemy wiedzieć, czego chcemy.

Każde działanie w kierunku szerzenia świadomości ekologicznej będzie dobre, a jeśli przy tym zareklamujemy nasz produkt, tym lepiej. Dobrze jest wyróżniać się wśród konkurencji. Interesującą strategią może być – jak się okazuje – znaczące zwiększenie jakości naszego produktu nawet kosztem wyższej ceny, jeżeli kierujemy ofertę do świadomego klienta. To jest element strategii marketingowej, która powinniśmy przeprowadzić na samym początku jeszcze przed podjęciem docelowych działań marketingowych.